Het gemeentebestuur van Schoten trekt 120.000 euro uit voor bijkomende zonnepanelen op de gebouwen van woonzorgcentrum Verbert-Verrijdt. Deze gebouwen zijn eigendom van de gemeente en zijn vandaag al van zonnepanelen voorzien.
Vlaams Belang Schoten stelt zich ernstige vragen bij die nieuwe investering. De gemeente betaalt de zonnepanelen, dus uiteindelijk de Schotense belastingbetaler. De opbrengsten gaan echter naar Woonzorggroep De Voorkempen, waar het woonzorgcentrum deel van uitmaakt.
“Wij zijn voor zuinig energieverbruik en verstandige investeringen”, zegt Vlaams Belang-fractieleider Tom Van Grieken. “Maar wanneer de belastingbetaler 120.000 euro op tafel legt, is het logisch dat ook de opbrengsten, of minstens een eerlijk deel ervan, terugvloeien naar de Schotense gemeenschap. Nu betaalt de gemeente, terwijl een andere organisatie de voordelen krijgt.”
“Publieke middelen moeten correct worden besteed”, besluit Van Grieken. “Voor ons is het principe eenvoudig: wie betaalt, moet ook meegenieten van de opbrengst.”